Oļegs Mihailovs un Francis Gusts Zviedrijā: pušu komentāri

Oļegs Mihailovs un Francis Gusts Zviedrijā: pušu komentāri

Praktiski vienlaicīgi dažas dienas atpakaļ izskanēja ziņas par Oļega Mihailova un Franča Gusta kontraktu parakstīšanu Zviedrijas Bauhaus-līgā. Rospiggarna Hallstavīka un Masarna Avesta šogad kļūs par divu talantīgāko un rezultatīvāko jauno latviešu otrajām mājām. Mēģināsim noskaidrot, kas puses vienojās un ko sagaida viens no otra.

Vēl novembrī privātā sarunā Oļegs Mihailovs stāstīja, ka mēģina vienoties ar diviem Bauhaus-līgas klubiem, bet toreiz konkrēto klubu nosaukumi netika pieminēti. Tagad gan viņš ir gatavs atklāt kārtis.

- Esmu ārkārtīgi priecīgs par savu kontraktu Zviedrijā. Ilgi sapņoju braukt tur un mērķtiecīgi runāju ar dažādiem klubiem, bet visu laiku kaut kā pietrūka līdz kontraktam. Bet tagad līdz gatavam līgumam nonācām vienas dienas laikā. Sestdien, 27. februārī, man piezvanīja Andžejs Ļebedevs ar jautājumu, vai gribu braukt Zviedrijā! Ak, Dievs, protams! Viņš palīdzēja man atrisināt dažas līguma nianses un tās pašas dienas vakarā es kļuvu par Rospiggarnas braucēju!

- Bauhaus-līga būs pavisam jauns posms un izaicinājums tavā karjerā! Nezināmi treki, nepazīstami komandas biedri…

- Nedomāju, ka tas būs nopietns šķērslis! Komandas biedru lielāko daļu pazīstu pēc Polijas līgas vai individuālām sacīkstēm. Pie tam, ar mani atkal kopā būs Timo Lahti un Andrejs Kudrjašovs, kuri, es esmu pārliecināts, palīdzēs man adaptēties komandā un tajos trekos, kuros mēs sacentīsimies. Es jau esmu pievienojies komandas grupai sociālajos tīklos. Visi mani jauni komandas biedri silti sveicināja mani, īpaši priecīgs bija Timo Lahti, kā arī es. Domāju, ka ar citiem arī sanāks sadraudzēties.

- Vai jau bija detalizēta saruna ar Pēteru Janssonu (menedžeris) par, kādu lomu komandā viņš tev paredz? Vai ļaus braukt pamatsastāvā?

- Pagaidām mūsu komunikācija bija minimāla. Apspriedām dažas kontrakta formalitātes. Bet es zinu, ka viņi redz mani pamatsastāvā, man būs iespēja startēt pāris sacīkstēs, bet tālāk viss būs atkarīgs no manis paša, tāpēc liekas svarīgi patrenēties mājas mototrekā, ne tikai, lai adaptētos, bet arī sava ātruma un prasmju demonstrēšanai. Es cītīgi strādāju fiziski, lai sezonai sākoties būtu optimālā formā. Kas attiecas uz tehniku, trīs dzinējus man sagatavos Ešlijs Holovejs un Sergejs Mikulovs, bet vēl viens parādīsies sezonas gaitā, tāpēc es jūtos nodrošināts veiksmīgam startam Rospiggarnas sastāvā, tāpēc ceru iegūt uzticību un kļūt par stabilu pamata braucēju!

Menedžeris Pēters Janssons arī optimistiski skatās uz Oļegu.

-Es nemeklēju ar ko formāli aizbāzt tukšu vietu! Ar to gribu pateikt, ka no paša sākuma meklēju jaunu un izsalkušo braucēju, kas būs pa spēkam nomainīt Danielu Bjūli komandas pamatsastāvā. Kādu laiku biju novērojis Oļega rezultātus un domāju par iespēju noslēgt līgumu. Mēs ļoti ātri sazinājāmies ar Oļegu caur viņa draugu Andžeju Ļebedevu un tajā pašā dienā nonācām pie vienošanās. Man imponē Oļega patiesa ieinteresētība sadarboties un viņa augstas prasības pret sevi. Viennozīmīgi viņu sagaida vairākas pārbaudes jaunajā klubā, tāpēc mans uzdevums būs norobežot Oļegu no nevajadzīga un pārmērīga spiediena. Vajag palīdzēt viņam justies brīvi, tad mums būs tiesības sagaidīt no paša Oļega kaut cik labu rezultātu. Labi, ka mūsu rindās ir Timo Lahti un, liekas,  Andrejs Kudrjašovs, ar kuriem kopā latvietis jau bija vienā komandā, tas noteikti palīdzēs pirmajā laikā. Es noteikti plānoju dot Oļegam iespēju parādīt sevi. 

Tāpat, kā Oļegs Mihailovs, jaunais rīdzinieks Francis Gusts jau kādu laiku atradās zviedru skautu redzeslokā sakot ar 250cc laikiem. Pats Francis stāsta, ka piedāvājumu no Avestas bija saņēmis vēl pērn.

- Masarnas pārstāvji piedāvāja man līgumu, bet tā bija mana pirmā pilnvērtīga sezona uz 500cc, tāpēc es nejūtos gatavs startēt divās līgās vienlaicīgi. Tagad mēs gan nolēmām, ka īstais brīdis ir pienācis. Man jāpateicas Maksimam Bogdanovam par vērtīgiem padomiem un par palīdzību komunikācijā ar jauno klubu, kura pamatsastāvā sapņoju ielauzties jau no pirmajām sacīkstēm.

Gusts savā komentārā par gaidāmo sezonu Bauhaus-līgā izteicās vispārēji, īpaši neiedziļinoties līguma niansēs un citās detaļās. Savukārt, Masarnas menedžeris Andreass Sundīns bija vairāk runīgs.

-Pasaules spīdvejs ir viena liela ģimene, kur visi pazīst viens otru. Ja pat kādu nepazīsti līdz galam, vienmēr atradīsies kāds, kas pastāstīs par interesējošo personu visu. Mēs ilgi vērojām Franci, viņš atstāja interesanta braucēja iespaidu vēl uz 250cc. Mūsu šodienas lēmumā uzsākt sadarbību lielu lomu spēlēja Maksims Bogdanovs, mūsu bijušais braucējs un draugs. Tieši viņa viedoklis bija izšķirošs un līgums tika parakstīts. Mēs esam ļoti gandarīti ar šo soli, jo Francim ir liels talants, kaut gan pats par tas nav tik svarīgs. Pirmkārt, mēs sagaidām lielu čaklumu un paškritikas spējas. Tad talants var patiesi atklāties un mēs varēsim cerēt uz iespaidīgo rezultātu.

Pirms sezonas mēs plānojam uzaicināt visus savus braucējus uz treniņu sēriju Avestā, kur es iegūšu iespaidu par viņu spēku. Franča gadījumā mūs sagaida iepazīšanās no nulles. Man ir detalizēti jāizanalizē viņa fizisko sagatavotību, braukšanas stilu, stiprās puses un kļūdas. Būs interesanti pavērot viņa tehniku un komandas darbu. Uz doto brīdi es neesmu gatavs atbildēt, vai Francis tiks pamatsastāvā. Ņemot vērā manus novērojumus, kā arī Maksima komentāru, es varu izdarīt secinājumu, ka puikam ir stiprs raksturs un viņš labi orientējas trekā, par ko pārliecināties gribu pirms sezonas!

Pēc Janssona un  Sundīna komentāriem, ka abi līgumi netika parakstīti ķeksīša pēc un Latvijas līdzjutēji var sagaidīt savus braucējus Rospiggarnas un Masarnas pamatsastāvā visas sezonas garumā.